الجمعة، 20 سبتمبر 2024

03:57 ص

المتهم بقتل إيهاب أشرف: "خلصت عليه في 10 دقائق"

المجني عليه

المجني عليه

A A

حصل “تليجراف مصر”، على النص الكامل لاعترافات مُدرس الفيزياء المتهم بالتخلص من الطالب إيهاب أشرف.

وكانت محكمة جنايات المنصورة، قررت إحالته لمحاكمة جنائية عاجلة في جلسة 20 مارس المقبل.

وجاء في نص التحقيقات: 

(س): ما هي الفترة الزمنية المستغرقة منذ بداية تعديك على المجني عليه إيهاب أشرف عبد العزيز وإزهاق روحه؟

(ج): “الموضوع ده أخد حوالي 10 دقائق”.

(س): ما هي الفترة الزمنية التي استغرقتها في تقطيع جثمان المجني عليه لإخفاء آثار جريمتك؟

 (ج): “الموضوع ده أخد حوالي 20 إلى 30 دقيقة”. 

(س): متى انتهيت تحديدا من ارتكاب جريمتك؟

(ج): “حوالي الساعة 8 إلى 8.05 مساء”.

(س): وهل ورد إليك ثمة اتصالات من ذوي المجني عليه إيهاب أشرف عبد العزيز عبد الوهاب للاستفسار عن مكان تواجد نجلهم وما هو عددها؟ 

(ج): “في الوقت ده أنا كنت في الأوضة ووالدته كلمتني على تليفوني مرة واحدة وسألتني عنه وقولتلها إن هو خرج من ساعة ما أنتي كلمتيه وغالبا هو ممكن يكون راح الاسكيت واتصلت على رقمه هو وأرقام تانية بس أنا كنت بكنسل”.

(س): وما هي كيفية تخلصك من متعلقات المجني عليه إيهاب أشرف عيد العزيز عبد الوهاب؟ 

(ج): “أنا حطيتهم معايا في جيبي وبعد كده رميتهم مكان ما رميت السكينة في ترعة النقعة آخر قرية 22 الأمل بس مش كلهم في كيس واحد”.

(س): ما هي كيفية تخلصك من أجزاء جثمان المجني عليه إيهاب أشرف عبد العزيز عبد الوهاب وما الطريق الذي سلكته للوصول للمكان محل ذلك؟ 

(ج): “أنا خرحت من البيت وأخدت الكرتونة اللي فيها الجزء العلوي من الجثمان والرأس وحطيتهم قدامي على الموتوسيكل، ومشيت في طريق رئيسي اسمه النقعة بصار لحد ما وصلت لكوبري ما بينهم اللي هو كوبري الخلايفة”.

“وبعد كده حودت شمال لحد ما وصلت للكوبري اللي بعده وده اللي حطيت فيه الجزء العلوي على أحد جانبي المجرى المائي فوق الماسورة، ورميت الرأس في نصف الترعة وبعد كده رجعت تاني من نفس الطريق لحد أوضة الدرس”.

“وبعدين جبت الشكارة اللي فيها الجزء السفلي وحطيته على الموتوسيكل وروحت في طريق لما وصلت لكوبري النقعة وبعدين لفيت من ورا البلد من آخر قرية 22 الأمل لحد ما وصلت للأسفلت عشان ما أبانش إن أنا رايح لطريق الدرس مباشر وبعد كده دخلت في طريق كوبري الُخرس وهناك بعد الكوبري بحوالي كيلو رميت الشيكارة اللي فيها الجثمان السفلي ما بين المنصل والأرض الزراعية”.

“ورجعت تاني من نفس الطريق على أوضة الدرس علشان أجيب المتعلقات بتاعته والحاجات بتاعتي وأخدت الحاجات على الموتوسيكل، وطلعت على طريق بحر النقعة آخر قرية الأمل ورميتهم هناك”.

search