الخميس، 19 سبتمبر 2024

08:07 م

رامز جلال يتصدر الترند بـ"أفضل نسخة" من مقالبه

رامز جلال

رامز جلال

داليا أشرف

A A

تصدر الفنان رامز جلال تريند “فيسبوك”، بعد عرض الحلقة الأولى من برنامج المقالب "رامز جاب من الآخر"، في الموسم الرمضاني 2024.

واستضاف برنامج “رامز جاب من الآخر” أولى ضحاياه وهما أحمد السقا وباسم سمرة، وهي الحلقة التي لاقت إشادات واسعة من الجمهور في الوطن العربي.

برنامج رامز جلال 2024

يشار إلى أن برنامج المقالب الخاص بالفنان رامز جلال كل عام يواجه انتقادات لاذعة من جمهور السوشيال ميديا إلا أنا الأمر اختلف هذا العام.

رامز جاب من الآخر

ما حدث بعد عرض أولى حلقات "رامز جاب من الآخر" عكس توقعات كل عام، حيث اتفق الكثيرون على أن فكرة البرنامج هذا الموسم مختلفة وغير مألوفة، ونالت فكرة وجود ثنائي بينهم خلافات في حلقة واحدة إشادات واسعة.

وقال أحد رواد موقع “فيسبوك”، “من الواضح أن فكرة رامز جلال السنة دي مختلفة عن كل السنين اللي قبلها، بيختار الضيوف اللي بينهم خلاف بين بعض زي احمد السقا وباسم سمرة اللي كان بينهم خلاف قبل كده”.

وأضاف "ضيوف زي محمد أبو جبل ومصطفى شوبير بعد الضجة اللي حصلت في صفقة انتقال أبو جبل للأهلي.. وكمان بتوصل لحسن شاكوش وطليقته، بيخليهم يتواجهوا في مكان واحد بل وكمان بيشربوا المقلب مع بعض".

وتابع "أنا متحمس للبرنامج السنه دي، فكرته الجديدة هتخليه مميز ومتحمس تشوف أكتر من رد فعل للضيوف.. سواء من المقلب.. أو مواجهتهم للضيف اللي على خلاف".

وقال آخر، "أعتقد إن دي أفضل نسخة لرامز جلال من بعد نسخة توت عنخ آمون وحاجة في منتهى الكريتيف".

وعلق آخرون، "أول مرة اتفرج على رامز جلال واضحك كدة بجد"، "دي أجمد حلقة في تاريخ رامز جلال.. أنا إذ فجأة حبيت برنامج رامز جلال".

search