السبت، 05 أكتوبر 2024

05:11 م

"القمل وصل ليفربول".. صلاح يداعب دينا الشربيني بمشهد من "كامل العدد"

دينا الشربيني

دينا الشربيني

منى الصاوي

A A

نشر نجم منتخب مصر ونادي ليفربول الإنجليزي محمد صلاح، عبر خاصية “استوري” على موقع "إنستجرام"، مشهد طريف من مسلسل " كامل العدد +1"، بطولة الفنانة دينا الشربيني.

ستوري صلاح

مشهد كوميدي

وفي الحلقة السادسة، ظهرت أم عمر "ميمي جمال"، جالسة في مطبخ منزل الدكتور أحمد مختار "شريف سلامة"، رفقة عاملة النظافة بالمنزل أم علاء.

واحد يلو الأخر بدأ أبناء ليلى "دينا الشربيني"، بالتسلل لسرقة الشوكولاتة والحلوى من الثلاجة، وظهروا وهم يتهرشون رؤوسهم بأيادي متسخة وغير نظيفة.

عدوى القمل

عدوى "القمل" بدأت تنتشر في المنزل، وطالبت أم عمر بسرعة البحث عن "مشط فلاية" لتنظيف شعر الأبناء من حشرة الرأس "القمل".

دار حوار بين ليلي وابنها شريف، بعدما رفض الأخير الخضوع لتمشيط الشعر بـ "الفلاية" للخلاص من القمل.

الفلاية

قال شريف، "لا يا ماما مينفعش يا ماما"، لترد ليلى، "يا بني حرام عليك تعبتني.. انزل ما اخواتك كلهم اتفلوا مش هيحصل حاجة".

ورد شريف، "إزاي يعني أبقى شحط واتفلى"، لتجيب ليلى، "يا بني دا أمك ذات نفسها اتفلت ولقينا في دماغها زفت.. والله العظيم يا شريف لو ماتفليت دلوقتي لتجيب مكنة وتحلق زيرو".

رفض شريف الفكرة وقال لأمه، "لا" بصوت مرتفع.

القمل وصل ليفربول

“حبيبي أنت بذات مينفعش تخرج من البيت غير لما نشيل المصيبة اللي في نفوخك، أنت يا حبيبي بتلعب في النادي الأهلي والنادي نصه بيلعب في المنتخب.. إحنا ممكن نضرب منتخب كامل يا شريف مصر يا شريف.. أنت عارف إحنا ممكن نعدي مين؟، مو  (محمد صلاح)، وبالعقل كده يا حبيب أمك تعالى اتفلي بدل ما القمل يوصل ليفربول وفضيحتنا تبقى بجلاجل".

رد دينا الشربيني

ردت دينا الشربيني على “استوري” محمد صلاح، بإعادة نشر الصورة على صفحتها الشخصية على “إنستجرام”، وعلقت "you made my day، من ستوري فخر العرب.. بنحبك أوي"

رد دينا الشربيني على محمد صلاح

هذا المشهد الكوميدي لاقى رواجًا كبيرًا على السوشيال ميديا، ووصفه البعض أنه أكثر المشاهد كوميديا من بين الأعمال الفنية المقدمة كافة.

search