الإثنين، 09 سبتمبر 2024

10:21 ص

حورية فرغلي تنسحب من برنامج "العرافة" بسبب سؤال غامض

حورية فرغلي

حورية فرغلي

زياد محمد

A A

طلبت الفنانة حورية فرغلي، مغادرة برنامج “العرافة” من تقديم بسمة وهبة، بسبب "سؤال سري" ضمن فقرة تحمل نفس الاسم، ودائما ما تكون مثيرة للجدل.

“السؤال السري” في البرنامج، لا يكشف للجمهور، إذ يكون في مكتوبا ويطلع عليه ضيف الحلقة، مع حرية الإجابة أو التجاهل، واختارت حورية فرغلي الخيار الثاني، وقالت، “مش هرد على الكلام ده، من الصبح بدافع عن نفسي وبقولك على اللي حصل، وإنك تديني السؤال ده وانتي عارفه إنه مش حقيقي، إنتي جرحتيني وندمانة إني جيت البرنامج ده، ممكن أمشي؟”.

وكشفت فرغلي، ضمن البرنامج، أيضا، وقبل فقرة السؤال الغامض، عن صلة قرابتها بالفنانة أمينة خليل، وسبب حزن والدتها من الثانية رغم القرابة بينهما، بقولها “هي والدتي لما تبقى بنت خالة والدة أمينة خليل نبقى نسايب؟، أنا بقول الصح وبقول إن هي بنت خالتي، وهي نزلت إن هي ملهاش علاقة بيا، بعد كده قالت إن هي تعرفني من بعيد”.

أضافت، "والدتي زعلت بسبب كلامها، وبيشوفوا بعض لو في تجمع مع والدة أمينة خليل، وفي مرة اجتمعت معها ودينا الشربيني وصبا مبارك وريهام أيمن، وهي جت وسلمت عليا بشكل يوحي إنها متعرفنيش وبينت إني حد غريب، ومتكلمناش تاني، وتخيلت إن علاقتنا مش هتبقى كده".

سبب ابتعادها عن الفن

وبررت حورية غيابها عن الساحة الفنية بأسباب تتعلق بمرضها خلال الفترة الأخيرة، مضيفة أنها تختار أعمالها بعناية فائقة، وتستعد للعودة من خلال مسرحية للأطفال، وتعكف على تحضيراتها في الوقت الحالي.

search