الإثنين، 16 سبتمبر 2024

11:15 م

محمد ممدوح: لما مارست المحاماة كنت هتحبس ونفسي أبقى أب كويس

محمد ممدوح

محمد ممدوح

زياد محمد

A A

تحدث الفنان محمد ممدوح عن تجربته في المحاماة، كما كشف عن تفاصيل علاقته بابنته، وحبه الكبير للمنزل. 

وقال الفنان محمد ممدوح، خلال لقائه في بودكاست “بيج تايم” “قعدت في كلية الحقوق كتير جدًا، ومش بحبها خالص، ودخلتها علشان خاطر أهلي، ولما مارست المهنة كنت هتحبس”.

وتابع: "اتخانقت مع محامي في نص الجلسة، وكنت لسه بدرس، وبحب ألتزم بالقوانين، ونزلت تدريب وروحت محكمة، والولد التاني عمل عليا جامد، ونسى حاجه يجيبها، قدام القاضي وكان بيزعقلي أنا وبيغمزلي مخدتش بالي، وزعقتله، والقاضي كان بيضحك". 

وعن علاقته مع ابنته، قال محمد ممدوح: “نفسي أبقى أب كويس، والحمد لله بحاول ألاقي وقت لبنتي، وبحاول مزودش في التأخير، وأنا بحب البيت، ولو عندي فراغ أقعد مع أسرتي، وبرضو علشان أعوض بنتي علشان أوقات الانشغال”. 

Big Time ويحمل "البودكاست" اسم Big Time، وهو الاسم ذاته الذي أطلقه المستشار تركي آل الشيخ رئيس هيئة الترفيه السعودية على صندوق رعاية المبدعين في الوطن العربي، وأعلن عن تفاصيله في وقت سابق. 

ويحاور عمرو أديب خلال حلقات البودكاست بالاشتراك مع الفنانة أصالة نجم الكرة الأرجنتينية ليونويل ميسي، والنجم الأمريكي ويل سميث، ومن الفنانين العرب أنغام، وشيرين عبد الوهاب، وكريم محمود عبد العزيز، وجورج وسوف، ويسرا، وماجد الكدواني، وأحمد حلمي.

search