الأحد، 07 يوليو 2024

04:17 ص

أحمد زاهر: "انبهرت ببنتي في رمضان وأنصحها تحب خطيبها"

أحمد زاهر وأسرته

أحمد زاهر وأسرته

زياد محمد

A A
سفاح التجمع

وجّه الفنان أحمد زاهر، رسالة إلى ابنته ليلى، بعد تجسيدها شخصية “نسمة”، في مسلسل “أعلى نسبة مشاهدة”، خلال سباق الدراما الرمضانية.

وحل زاهر ضيفًا على برنامج “كلام نواعم” عبر قناة Mbc1، وخلال اللقاء التلفزيوني قال "أنا شهادتي مجروحة لكن بنتي أبهرتني، بقول لها ركزي في اختياراتك اللي جاية، وبالنسبة لإنها داخلة على مرحلة خطوبة، وجواز فبقولها حبي خطيبك، وأديله من قلبك لأنه هيبقى شريك حياتك المستقبلي، اختاري أدوارك بعناية جدًا، لأن الحمد لله عايشة في خير أبوكي فمش محتاجة لفلوس وعاوزة تشتغلي يبقى تنقي النجاح اللي حصل السنة دي لازم له استمرارية".

الخطوط الحمراء

وأكد، أنه نصح أولاده بخطوط حمراء في التمثيل، لم يلتزم هو شخصيًا بها، لافتًا إلى أنهم يعتذرون بالفعل عن أدوار بسبب المشاهد الخادشة للحياء وغيرها.

وتابع "مش بحب الأدوار الخادشة للحياء، وشايف أن ملهاش معنى، قلت لهم أنا شخصيًا أهو راجل عمري ما عملت الحاجات دي فهما مش هيعملوها، وأنا لو مش موجود لو ميت هما هيرفضوا الحاجات دي، ومجتمعاتنا الشرقية بقت بتنفر من الحاجات دي".

ليلى أحمد زاهر

وتصدرت الفنانة ليلى أحمد زاهر، تريند مواقع التواصل الاجتماعي، فور عرضه مسلسلها الرمضاني" أعلى نسبة مشاهدة"، الذي لعبت فيه دور “نسمة فتحي”، الباحثة عن الشهرة والتريند.

search