الجمعة، 20 سبتمبر 2024

12:28 ص

لقاء الخميسي عن التعليقات المسيئة لها: "روحوا صلوا"

لقاء الخميسي

لقاء الخميسي

ميرونا سامي

A A

عقّبت الفنانة لقاء الخميسي، على التعليقات المسيئة التي تلقتها من المتابعين عبر مواقع التواصل الاجتماعي، بعد نشرها فيديوهات تقدم خلالها عدد من النصائح للفتيات.

وقالت لقاء، في فيديو عبر حسابها على موقع "تيك توك"، "نزلت شوية فيديوهات أتكلم فيها مع البنات في أشياء ممكن تفيدهم، وفي ناس لطيفة بتسأل وأنا أجيب بقدر ما أستطيع، وروحهم حلوة، لكن هناك أشخاص آخرين بيحبوا التدخل وإفساد المزاج ومحتاجين إلى من يصحح حالتهم النفسية ليخرج منهم المشاكل التي تجعلهم سلبيين طوال الوقت".

@lekaaelkhamissi

علشان تهدو وتتعلمو تتقبلو و تحترمو الآخر حتى لو مش بتحبوه ، حطوا نفسكم وحطوا اللي بتحبوهم في نفس الموقف وراقب احساسك ! خليك في حالك وسيب الناس في حالها واللي مش عاجبك ابعد عنه وارحم نفسك من الغل والكره والامراض النفسية يمكن تعرف تحب نفسك واللي بيعرف يحب ربنا ويحب نفسه عمره مابيعرف يكره ! لأن الله تعالى هو الحُب ذاته 🕊🤍

♬ original sound - Lekaa Elkhamissi

وأضافت "الناس دي متصورين إنهم كده بشكل كويس وبيقولوا آراءهم، لازم تدخل تغلط لإما تتفه من المعلومة، يا يقولوا بعض الكلمات اللي ملهاش قاموس، بمعنى إن هناك شخص علق إني عجزت وفاشلة".

وتابعت "النوعية اللي بتحكم على الناس وهي متعرفهاش أو حتى تعرفها مريضة، روحوا صلوا لو الصلاة هتريحكم، وادعوا ربنا تبطلوا أحكام على الناس وسخافات وألفاظ غير لائقة وغير مهذبة، وأكيد لو كان عندك طفل أو طفلة وربتهم بهذا الشكل هيطلعوا أشخاص غير أسوياء".

أحدث أعمال لقاء الخميسي 

يذكر أن آخر أعمال لقاء الخميسي كان مشاركتها في مسلسل “إجازة مفتوحة”، الذي عرض عام 2021، وشارك في بطولته الفنان شريف منيرو، وسميحة أيوب، ودنيا ماهر، ومن إخراج محمد عبد الرحمن حماقي.

search