الخميس، 19 سبتمبر 2024

06:54 م

كلاكيت تاني مرة.. زفاف مريم سيف يواجه انتقادات المتابعين

صورة أرشيفية

صورة أرشيفية

احتفلت البلوجر مريم سيف أمس بحفل زفافها على البلوجر هاني شاهر، وخطفت الأنظار بإطلالة جذابة، وقامت بمشاركة المتابعين بالصور والفيديوهات عبر حسابها الشخصي على مواقع التواصل الاجتماعي فيسبوك وانستجرام.

وجاء زفافها بعد مرور عامين ونصف على طلاقها من زوجها السابق البلوجر "محمد شرف"، بعد معاناتها من خلافات كثيرة مع طليقها وأهله والتي بدأت من ولادة ابنتها "مريم"، ما صدم متابعيها.

إطلالة الزفاف

جاء حفل الزفاف في أحد فنادق التجمع الخامس، وتألقت مريم سيف بفستان زفاف أبيض يجذب الأنظار بصيحة الأوف شولدر ومنقوشًا بدرجة كبيرة بتوقيع مصممة الأزياء سماح مهران، واختارت أن تستغني عن التاج وتعتمد على طرحة الزفاف المرصعة بالخرز اللامع الموجودة من منتصف الشعر وحتى ذيل الفستان.

وظهر عدد من اصدقائهم المشاهير والبلوجرز بإطلالات مميزة أبرزهم، نادية الخولي، بطوط نصر، علا عبد الحميد، أمل عبد الحميد، أحلام عادل، آية مكرم، أيسل خالد وفرح شعبان.

تعليقات رواد مواقع التواصل 

وتفاعل رواد السوشيال ميديا، مع إطلالة مريم سيف، وعلق البعض «جميله ماشاء الله، ربنا يسعدها ويعوضها» ، «عروسة قمر شبه سندريلا ربنا يجعل هاني عوض ليها».

انتقاد رواد السوشيال ميديا

وهاجمها البعض بسبب خلعها للحجاب «الفستان جرئ ومكشوف أوي من فوق" ، «ايه الفستان الكب ده والطبقة التل شفافة مش مدارية حاجة» ، «مكناش متوقعين تخلع الحجاب وشكلها بيه أحلى» ، «شكلها في فرحها الأول كان محتشم اكتر» ، «التسريحة مش حلوة وشكلها عادي مش مستاهل الضجة دي كلها».

بينما ساندها البعض ببعض الكلمات «هي الناس معلش اللي مستغربة إنها قلعت الحجاب مالكوا في ايه، ما كتير ناس عاديه جدًا محجبه وبتيجي يوم الفرح وتقلع الحجاب هي بس عشان بلوجر ف كلكوا لازم تنظروا، ده مش مبرر اه انها تقلع الحجاب وحرام بس ده ردًا على الناس اللي مستغربة إنها قلعت الحجاب».

search