الثلاثاء، 17 سبتمبر 2024

05:57 ص

عصام صاصا بعد دهسه شابًا: أنا تعبان وهفضل طول عمري شايل ذنبه

عصام صاصا

عصام صاصا

زياد محمد

A A

علق مؤدي المهرجانات عصام صاصا، على أزمة القبض عليه، بعدما دهس أحد الأشخاص بسيارته، بعد خروجه من مصلحه الطب الشرعي، وتنفيذ قرار النيابة العامة بإخلاء سبيله عقب سداده كفالة قدرها 30 ألف جنيه.

وكتب صاصا عبر حسابه الرسمي بموقع الصور والفيديوهات “إنستجرام”.، “أنا طبعا ليا حق الرد بس أنا فعلًا تعبان واللي أنا فيه مش سهل ياريت تقدروا ده ولما أحس إني بقيت أحسن شوية هوضح كل حاجة”.

حزن عصام صاصا

وتابع: “الحمد لله على قضاء ربنا اللهم لا اعتراض ربنا يرحم الراجل اللي أنا هفضل شايل ذنبه طول عمري بس ربنا شاهد على اللي حصل ومحدش هيحس باللي أنا شوفته وعيشته الساعات اللي فاتت”

واختتم: "ربنا يصبر أهله ويرحمه وشكرًا لكل إخواتي اللي سألوا عليا.. وشكرًا لكل الناس اللي دافعت عن عصام وعارفة إن عصام عمره ما يأذي حد بس ده قضاء ربنا".

عصام صاصا يغادر الطب الشرعي

وكان مؤدي المهرجانات عصام صاصا، قد غادر مقر مصلحة الطب الشرعي متوجهًا إلى منزله، بعد قرار النيابة بإخلاء سبيله، وضمان محل إقامته.

ووقّع مفتش الصحة الكشف الطبي الظاهري على جثمان الشاب المتوفى على يد مؤدي المهرجانات عصام صاصا في حادث دهس سيارة، على الطريق الدائري بمحافظة الجيزة.

وجارٍ إعداد تقرير مفصل عن الإصابات التي لحقت بالمجني عليه وكيفية حدوثها ومدى تسببها في وفاته، تمهيدًا للتصريح بدفن جُثمان المتوفى. 

search