الإثنين، 16 سبتمبر 2024

11:21 م

والد الشاب المصفوع من الهضبة: "حاسس بالعار.. يا ريت كان كسر رجله" (خاص)

قلم عمرو دياب

قلم عمرو دياب

داليا أشرف

A A

بصوت مليء بمشاعر القهر والحسرة، عبر الحاج أسامة عن حزنه الشديد لما تعرض له ابنه سعد، صاحب واقعة الصفع من الفنان عمرو دياب، مؤكدًا أنه لم يتحدث معه منذ انتشار مقطع الفيديو الذي يوثق الواقعة.

واقعة الصفع من عمرو دياب

وقال والد سعد الشاب صاحب واقعة الصفع من عمرو دياب، إن ابنه منذ انتشار فيديو قلم عمرو دياب، وهو لم يخرج من غرفته ولم يأكل حتى أو يشرب وحالته النفسية في دمار تام، حتى أن أقاربه سافروا له بعد الواقعة ولكنه لم يتجاوب معهم ولم يقبل بأي حديث.

وأضاف الحاج أسامة والد سعد لـ "تليجراف مصر" موجهًا حديثه لعمرو دياب قائلًا: "انت ضربته بالقلم وشتمته طب كنت ابعت واحد من الناس اللي معاك يراضوه..لكن الصبح رايح انت كمان اللي تشتكينا في النيابة؟..انت اللي بتعمل فينا محضر؟..ده أنا كنت بقول عليك تاريخ وفخر لمصر تضرب ابني بالقلم؟!".

والد الشاب ضحية عمرو دياب

وتابع الحاج أسامة: "أنا حاسس بالعار..إخواته وولادهم هيروحوا الشغل ومدارسهم ازاي؟..أقولهم ايه؟.. لو كان كسرله رجل ولا إيد ولا فتحله دماغه وخد غرزتين أنا ماكنتش زعلت..لكن القلم ده حاجة كبيرة أوي..إلا الوجه..كرامة الواحد ورجولته وحيائه في وجهه.. أنا راجل في ميتم حاليًا ابني مضروب بالقلم".

واختتم والد الشاب أسامة حديثه، قائلًا إنه سيحرر محضرًا ضد عمرو دياب، وتوعد له أنه سيأخذ حق ابنه، قائلًا: "البلد دي فيها قانون وأنا هجيب حق ابني والقضاء نزيه وعادل..ولو مخدتوش أهون عليا أموت نفسي".

search