الخميس، 19 سبتمبر 2024

07:25 م

حريق في منزل أسما شريف منير

أسما شريف منير

أسما شريف منير

نورهان طلعت

A A

نشب حريق في منزل الإعلامية والبلوجر أسما شريف منير، أدى إلى وقوع بعض الخسائر بمنزلها.

وشاركت “أسما” جمهورها ومُتابعيها ما حدث معها، ونشرت صورة عبر حسابها بـ"إنستجرام" من آثار الحريق، وكتبت تعليقًا عليها:"قدر ولطف، ماس كهربائي كان هيولع في البيت، الحمد لله".

صورة من حريق منزل أسما شريف منير

وكانت أسما منير أثارت جدلًا واسعًا خلال الأسابيع القليلة الماضية بعد قيامها بحلاقة شعرها تمامًا، وصبغه باللون الأصفر، مما عرضها لانتقادات حادة من قبل الجمهور، الذي اتهمها حينها بتعمد إثارة الجدل بهذه الطريقة للفت الأنظار.

وردت على انتقادات الجمهور، وفسرت أسباب تخليها عن شعرها بهذه الطريقة، وقالت "طيب أول حاجة شكرًا على كل ردود الفعل، الوحشة والحلوة كلها، ساعات مواقف زي دي بتخلي ناس تشوف ناس تانية عاملين إزاي مجرد إنهم بيعبروا عن رأيهم، وشكرًا لكل الناس اللي كانت خايفة وقلقانة عليا، ممكن بقى أقولكم الحكاية من وجهة نظري ببساطة".

وتابعت "الحكاية جت بالصدفة جدًا وكان قرار لحظي وانفعالي جدًا ومش ندمانة عليه، تاني حاجة أنا مش بعمل كده عشان أطلع ترند بس كنت عارفة إني هبقي ترند، فيه فرق كبير بين عايزة وعارفة، على فكرة الترند ده نقمة مش حاجة حلوة خالص بس مش هدخل في الجدل ده دلوقتي".

وكانت أسما شريف شاركت والدها في تقديم برنامج تليفزيوني، حمل عنوان “أنا وبنتي”، عبر قناة ON  الفضائية، واستضافا خلاله عددًا كبيرًا من النجوم.

search