الخميس، 19 سبتمبر 2024

04:56 ص

عمرو مصطفى يطرح أغنية جديدة

عمرو مصطفى

عمرو مصطفى

ميرونا سامي

A A

احتفل الفنان عمرو مصطفى، بمرور 25 عاما على انطلاقه في مجال تلحين الأغاني.

وكتب عمرو مصطفى عبر حسابه بإنستجرام: "بعد 25 من التلحين، مليانة نجاحات وتحديات وحروب، جيه وقت البداية الجديدة ال 25 سنة اللي فاتت مكنتش سهلة اتحاربت كتير وصمدت لحد ما وصلت للمرحلة دي. النهاردة ببدأ رحلة جديدة مش بس ليا لكن لكل الشباب اللي عندهم حلم يعملوا موسيقى جديدة".

وأضاف: "إن شاء الله الأغنية اللي جاية بإذن الله هتكون البداية ال 25 الجديدة لوكان في العمر بقية بداية فيها كل اللي مريت بيه من تحديات وقوة مش هقول إنها الأغنية اللي هتغير كل حاجة لكن هتحسوا فيها بروح مختلفة وقصة لسه بتبدء مستني تشاركوني اللحظة دي وتسمعوا أول خطوة في الرحلة الجديدة".
 

بوست عمرو مصطفى 


عمرو مصطفى

يذكر أن عمرو مصطفى علق على تعاون الملحن عزيز الشافعي مع الفنانة شيرين عبدالوهاب في أحدث أغانيها “اللي يقابل حبيب، وأنساك، وهنتقابل”.

ونشر عمرو مصطفى، عبر “فيسبوك”، فيديو لأغنية شيرين “غالية علينا يا بلادنا”، معلقا: "ألحان عمرو مصطفي، غير مصرح لها بالنشر، واللحن اتسرق فكرته في أغنية جديدة لشيرين، من كلب كنت مربيه عندي، بس كله هيتحاسب في وقته".

عزيز الشافعي

ومن جانبه، رد الملحن عزيز الشافعي عبر “فيسبوك”: "ريحة الشياط مش حلوة لو طالعة من المطبخ، لكن مسك وعنبر لما تطلع في فيديو، مبتعرفش تعمل طرب أنت غير في الصياح بس ما شاء الله عليك". 

search