الثلاثاء، 17 سبتمبر 2024

05:25 ص

مصطفى شوبير عن اتهام والده في وفاة أحمد رفعت: فبركة

مصطفى شوبير

مصطفى شوبير

محمود موسى

A A

علّق حارس مرمى الأهلي مصطفى شوبير، على اتهام والده، الإعلامي أحمد شوبير، بالتسبب في وفاة أحمد رفعت، واصفًا من ينشر هذه الادعاءات بـ"المفبركين".

نشر “شوبير” عبر "ستوري" على "إنستجرام"، قائلاً قبل أن يحذفها سريعًا: "اتهامات اتهامات وخوض في ذمم بدون علم ولا أي دليل، أنتم مفرقتوش عن اللي ظلموا رفعت في حاجة، ودلوقتي بتتهموا ناس ظلمًا بأذى شخص بدون أي دليل، حتى دي عايزنها أهلي وزمالك وتريند".

وأضاف: "شقيق اللاعب طلع وقال اسألوا فلان وذكر اسم شخص، ووكيله كان قاعد وحصلت مواجهة بينه وبين الشخص اللي تم ذكر اسمه، فين بقى اسم أحمد شوبير في جملة مفيدة؟".

وتابع: "لا أخو رفعت ولا وكيله ولا المحامي بتاعه قال حاجة أو ذكر حتى اسم أحمد شوبير زي ما المفبركين بيكتبوا".

وأكمل: "التريند والاتهامات الباطلة بيعموا الناس، أي حد بيكتب أي حاجة والناس للأسف بتصدقها وخلاص، ياريت الناس اللي بتكتب ده درس لنا تبدأ بنفسها الأول وما تظلمش حد تاني باتهامات باطلة بدون أي دليل لأن كده أنت أول واحد ما تعلمش من اللي حصل وبتكرر الظلم بس بطريقة تانية".

وأتم: "استقيموا يرحمكم الله، وسيبكم من التريند، كلنا لله راجعون، أخيرًا ربنا يرحمك يا رفعت، أكيد أنت في مكان أحسن، لا تنسوه من صالح دعائكم".

الغلطان يتحاكم.. شوبير يطالب بفتح تحقيق في أسباب وفاة أحمد رفعت

طالب الإعلامي أحمد شوبير، بفتح تحقيق في أسباب وفاة أحمد رفعت، الذي ودع عالمنا في الساعات الأولى من صباح يوم السبت، بعد تدهور حالته الصحية.

وقال أحمد شوبير في تصريحات عبر برنامجه "مع شوبير"، المذاع على "أون سبورت إف إم": "أحمد رفعت لو ليه حق لازم يأخده وبطالب بفتح تحقيق، والغلطان يتحاكم ويتحبس بس بلاش تتهم بالباطل، واللي أنا متأكد منه أن الدكتور وليد دعبس لم يتركه لحظه وقام بما يجب عليه فعله".

وتابع شوبير: "'لازم نلغي ماتشات الرابعة عصرًا عشان منخسرش لاعب جديد، ولازم نعمل لجنة طبية، قلبنا موجوع على فراق أحمد رفعت ومش هنستحمل نخسر لاعب جديد".

وأضاف أحمد شوبير: “أحمد رفعت بني أدم جميل وكان يعرف خطواته"، متابعا: "قلبي موجوع عليه جدا، وقال عمر طاهر الناقد الرياضي، جملة صعبه جدا، دي أصعب ترقيصه عملتها فينا”.

واختتم: "و‏في وسط حالة الألم والحزن الشديد على وفاة اللاعب الموهوب أحمد رفعت رحمه الله يخرج علينا شخص نبيل شديد الاحترام ليعُلن أن عقد اللاعب مع النادي 4 سنوات والنادي ملتزم تماما بالعقد حتى نهايته.. شكرا دكتور وليد دعبس مالك ورئيس نادي نادي مودرن سبورت".

search